در باره گل ها  و بیشتر

در باره گل ها و بیشتر

گل های عجیب و زیبا را به شما معرفی میکنیم همراه با عکس های جالب.
در باره گل ها  و بیشتر

در باره گل ها و بیشتر

گل های عجیب و زیبا را به شما معرفی میکنیم همراه با عکس های جالب.

خواص گل های داوودی

گل داودی گونه ای از گل داودی از خانواده کاسنی میباشد ، گیاهی است پایا ، علفی ، بابن ضخیم چوبی ، ساقه آن ایستاده ، به طول 25-15 سانتیمتر ، ساقه های گل دار متعدد . سبز و منتهی به یک کپه هستند .

برگها متراکم ، فشرده بر هم ، دمبر گلدار ، بریده و سینوسی ، تقریباً مدور و پنجه ای با 9-7 تقسیم باریک ، خطی ، نوک تیز کامل یا دوشکافه است .

گل های آن مجتمع در کپه های شعاعی متوسط ، با گلچه های لوله ای زرد و گلچه های زبانه ای سفید ، بیضی ، کمی بلندتر از دیسک ، موسم گل دادن اردیبهشت ، خرداد ، انتشار جغرافیایی نواحی البرز ، غرب ایران ، کوه الوند است .


گل داودی به دو طریق در هوای آزاد و در گلخانه کشت می شود که هرکدام از آنها را بصورت گلدانی و با هوای آزاد می توان پرورش داد .

اگر بخواهیم از گل داود ی در پاییز استفاده کنیم ، احتیاج به گلخانه ندارد و کاشت و برداشت آن در زمین و هوای آزاد امکان پذیر بوده و عملیات ازدیاد هم در هوای آزاد صورت میگیرد . و اگر بخواهیم در زمستان استفاده کنیم ، کاشت و برداشت آن نیاز به گلخانه دارد .

بعضی از تهیه کنندگان گلهای داودی در سه ماهه اواخر پاییز و زمستان از پوشش نایلونی استفاده میکنند که البته این موضوع به عوامل طبیعی و شرایط اقلیمی مکان بستگی دارد . 

نور : داودی به نور کامل احتیاج دارد ولی اواسط روز از نور مستقیم بیزار میشود .

دما : بهترین درجه حرارت برای این گیاه در تمام طول سال 16 درجه سانتیگراد است .

آبیاری : اگر از داودی داخل آپارتمان نگهداری میکنید هر 2 هفته یک بار (در تمام فصل های سال ) گیاه را آبیاری کنید و همیشه خاک را مرطوب نگهدارید . مواظب باتلاقی شدن خاک باشید و هرگز اجازه ندهید آب اضافی در گلدان بماند .

ضد التهاب ، ضد میکروب ، کم کننده فشار خون ، خنک کننده .

چای گل داوودی فاقد هرگونه کافئین است و نه تنها سموم را از بدن دفع می کند بلکه روشنایی چشم را می افزاید.

این نوشیدنی علاوه بر افزایش میزان گردش خون کلسترول و بسیاری از بیماریهای مرتبط با افزایش سن مانددفشارخون و بیماریهای قلبی و عروقی را کنتر ل می کند.

بسیاری مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش با جوشاندن گل داوودی در کمی آب به مدت 5دقیقه و مصرف منظم آن بهبود پیدا می کند.

از آن جایی که این گیاه غنی از ویتامین c است، مصرف چای آن در کاهش درد سینوزیت موثر است


خواص گل های داوودی